Compositeurs/Compositrices:

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Y
Z

 

Rusconi Michèle

(18. 03. 1960)

Rusconi Michèle
Rusconi Michèle
Oetlingerstrasse 169
CH-4057 Basel (BS)
Schweiz

Tel: 141 (0)61 683 29 73
Mobile: +41 (0)76 222 65 04

www.mrusconi.ch

 

Genre: Musique Classique
Biographie
Michèle Rusconi dealt with many different types of music and lived in various
countries and continents.
1979 she was a member of the Gamelan orchestra in Basel. Two years later and already a student at Berklee College of Music, Boston, USA, where she majored in Jazz piano, she travelled to Bali for several months to study Grantang and Joged Bumbung (bamboo instruments).
From 1983-87 she lived in Madrid, played with Jazz ensembles, Rock bands and Flamenco singers.
In 1988 she moved to New York. She lived many years in Harlem, studied at City College with Ron Carter and learned with pianists Kenny Baron and Ronnie Matthews. She founded Jazz bands, played a lot of Salsa and Merengue and travelled twice to Haiti to play and study Compas, the traditional music of Haiti.
After living two years in Malysia, she returned to New York and got her BA in performing arts. David del Tredici from Juilliard School of Music became her teacher in composition.
Since 2000 she again lives in Switzerland. In 2003 she received her MA in composition at the Musikhochschule Freiburg where she had studied composition with Matthias Spahlinger and electronics with Mesias Maiguashca.
Michèle Rusconiʼs music has been performed and commissioned by many ensembles in Europe and America: by the Pellegrini Quartett, by the Ensembles Aventure, Phoenix, Antipoden, The New Juilliard Ensemble, Bugallo/Williams Duo, Camilla Hoitenga and many others.
Pieces for tape have been produced in her home studio.
Michèle Rusconi lives in Basel, Switzerland.


Liste des oeuvres
short cuts (2000)
für Posaune und Harfe
Durée: 10' 00"
Manuscrit
3630 (2001)
für Ensemble (1,1,1,1 - 1,1,1,0 - Klav, Schlgz - 1,1,1,1) und wood block
Durée: 19' 00"
Manuscrit
TILT (2001)
Tonbandstück
für 8 Lautsprecher
Durée: 7' 30"
Manuscrit
warm up (2002)
für Klavier und Perkussion
Durée: 9' 00"
Manuscrit
Rasmunsen (2002)
Hörspiel
Durée: 11' 45"
Manuscrit
goooool! (2003)
für Klavier und Tonband
Durée: 11' 20"
Manuscrit
el conejo metalico (2003)
für Schlagzeug, Tonband und Video
Durée: 10' 00"
Manuscrit
lickety split (2004)
für Tonband
Durée: 8' 45"
Manuscrit
aus-lo-ten (2004)
für Posaune, Harfe und Tonband
Durée: 14' 30"
Manuscrit
la mala mordida (2005)
Installation
für 5 Lautsprecher
Manuscrit
ein dynosaurier auf dem äschenplatz (2005)
Videovertonung
Durée: 1' 00"
Manuscrit
nix wie weg (2005)
für Tenorblockflöte
Durée: 10' 00"
Manuscrit
transgresion (2006)
eine audiovisuelle Rauminstallation
Zusammenarbeit mit Videokünstler Carlos Poete.
Manuscrit
sin embargo (2006)
für Akkordeon
Durée: 7' 45"
Manuscrit
exteriorizando intimidades (2006)
Installation
Zusammenarbeit mit Carlos Poete.
Manuscrit
no risk no fun (2007)
für Trompete und Perkussion
Durée: 10' 00"
Manuscrit
Membran (2007)
Rauminstallation
für 5 Lautsprecher
Manuscrit
Dissoziationen (2008)
für Klarinette, Fagott, Horn, 2 Geigen, Bratsche, Cello, Kontrabass
Durée: 15' 00"
Manuscrit
ratafià (2008)
für Streichquartett
Durée: 11' 00"
Manuscrit
Entgiftung ALAT (GPT) 57 U/1 (2008)
für Flöte, Oboe, Klarinette, Schlagzeug, Klavier, Geige, Bratsche, Cello (oder Kontrabass)
Durée: 7' 30"
Manuscrit
a bit of bungling on the battlefield (2008)
für Klaviertrio
Durée: 10' 30"
Manuscrit
Amygdala (2009)
für Flöte, Oboe, Klarinette, Fagott, Horn, Trompete, Klavier, Geige, Bratsche, Cello, Kontrabass
Durée: 9' 00"
Manuscrit
Buda-morph (2009)
für 2 Geigen, Bratsche, Cello, Kontrabass
Durée: 8' 00"
Manuscrit
Buda-morph 14 (2009)
für 8 Geigen, 3 Bratschen, 2 Celli, Kontrabass
Durée: 8' 00"
Manuscrit
Broyer du noir + salt peanuts (2009)
für Flöte, Klarinette, Klavier und Cello
Durée: 10' 00"
Manuscrit
letʼs cut our losses and go home (2010)
für Flöte, Oboe, Klarinette, Fagott, Horn, Trompete, Posaune, Kontrabass
Durée: 9' 00"
Manuscrit
NOMOLL I (2010)
für 2 präparierte Klaviere
Durée: 7' 30"
Manuscrit
NOMOLL II (2010)
für 2 Klaviere
Durée: 7' 30"
Manuscrit
el leon que mas cicatrices tiene es el jefe (2010)
für 2 Harfen
Durée: 9' 00"
Manuscrit
untitled (2011)
für Flöte, Perkussion und Harfe
Durée: 7' 00"
Manuscrit
postumi (2011)
für Streichquartett
Durée: 7' 30"
Manuscrit
opinions only (2011)
für Flöte, Klarinette, Trompete, Posaune, Schlagzeug, Harfe, Akkordeon, Geige, Kontrabass
Durée: 10' 30"
Manuscrit
on a whim (2012)
für Solo Geige oder Solo Schlagzeug oder zwei Schlagzeuger oder Solo Oboe oder Solo Harfe oder Solo Flöte oder Solo Bratsche oder Solo Tuba
Durée: 4' 00"
Manuscrit
merry at breakfast-dead by noon (2012)
für Flöte, Perkussion, Cello
Durée: 9' 00"
Manuscrit
whims+attitudes (2012)
für solo Harfe
Durée: 7' 00"
Manuscrit