Compositeurs/Compositrices:

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Y
Z

 

Wettstein Martin

(07. 03. 1970)

Wettstein Martin
Wettstein Martin
Seestr. 146
CH-8700 Küsnacht (ZH)
Schweiz

Tel: +41 (0)1 991 27 17
Fax: +41 (0)1 991 27 18

www.martinwettstein.ch

 

Genre: Musique Classique
Biographie
Martin Wettstein lives as a freelance composer with his family in Küsnacht on the lake of Zurich. He attended secondary school in Zurich where he completed his classical language undergraduate studies. He received his musical training from Hans Ulrich Lehmann, Matthias Steinauer and Edison Denissow (music theory), Daniel Fueter, Christoph Lieske (vocational classes of the Winterthur School of Music where he received his teachers diploma with an overall distinction), Homero Francesch (master class at the Zurich School of Music), and Naum Starkman (piano) in Moscow. He considers himself to be a self-taught composer. Martin Wettstein plays with the 'Tonhalle-Orchester Zurich' the Zurich Chamber Orchestra and the Winterthur City Orchestra, with chamber music partners including the 'Carmina Quartett', the tenor Christoph Homberger, the flutist Mathias Ziegler, the flutist Qiling Chen or the violinist Stefan Tönz. In 2004 a tour of China is scheduled together with the 'Amarquartett' which successfully premiered in 2002 at the Wigmore Hall in London with the piece for string quartet 'Verdis Traum', he will give workshops about his compositions at the Peking School of Music. He has worked as a composer and pianist at the Festival Cluj Modern, where he interpreted piano etudes and songs from Daniel Fueter as well as his own piano setting 'SONDE'. More recently Martin Wettstein has written works for the cellist Pi Chin Chien and Sébastien Singer, the ensemble 'Ars Amata', the duo for violin and marimbaphone Rahel Cunz and Jaqueline Ott, the choir 'a cantapella' under Karl Scheuber and the 'Engadiner Kantorei' singing circle under Anna Jelmorini. Works for the orchestra of the Zurich Conservatory under Massimiliano Matesic and music for voice and the colour organ are scheduled. Many of his works will be and already have been recorded by Radio DRS II and SWR. His piece for string quartet 'Verdis Traum' was produced as a CD together with works from Schulhoff and Mozart by the radio station DRS II.
Martin Wettstein is a theatre musician, organises concerts and gives courses in music theory at the conservatory and music school in Zurich and the conservatory and music school in Winterthur.


Liste des oeuvres
SONDE (1993)
für Klavier solo
Durée: 10' 00"
Manuscrit
La Chambre bleue (1997)
für Cello und Klavier
Durée: 7' 30"
Manuscrit
Die Gestundete Zeit (1998)
für gemischten Chor, Klarinette und Klavier
Texte: Ingeborg Bachmann
Nach einem Gedicht von Ingeborg Bachmann.
Durée: 8' 00"
Manuscrit
Frühlingsnacht (1998)
für Mezzosopran und Klavier
Texte: Martin Wettstein
Gedicht: Martin Wettstein.
Durée: 6' 00"
Manuscrit
Roter Raum (1998)
für Violine und Violoncello
Durée: 10' 00"
Manuscrit
Schwarzer Raum (1999)
für Klaviertrio
Durée: 9' 00"
Manuscrit
Blauer Raum (1999)
für Violine und Klavier
Durée: 7' 00"
Manuscrit
Astrids Reise (1999)
für Violine solo
Durée: 6' 00"
Manuscrit
Matrix (2000)
für Cello solo
Durée: 6' 00"
Manuscrit
Paganini meets Lucy in the Sky (2000)
für Violine solo
Durée: 7' 00"
Manuscrit
SPHINX (2001)
für Klavier solo
Durée: 8' 00"
Manuscrit
Verdis Traum (2001)
für Streichquartett
Durée: 12' 00"
Manuscrit
Verdis Traum (2001-2006)
für Streichorchester (5,4,3,3,1)
Durée: 12' 00"
Manuscrit
Nuit d'amour (2002)
für Violoncello solo
Durée: 12' 00"
Manuscrit
La Follia: Farinellis Reise zu den Sternen (2002)
für Violine und Marimbaphon
Durée: 13' 00"
Manuscrit
Franz Kafkas Traum von Jesaja (2002)
für Chor a capella
Texte: Franz Kafka, Bibel / Liturgie
Durée: 5' 00"
Manuscrit
Was Haydn über Wagner denkt (Kadenzen für das Cellokonzert in D-Dur von Joseph Haydn) (2002)
für Cello
Durée: 3' 00"
Manuscrit
Die Flut: L'Homme armé (2002)
für Streichquintett
Durée: 13' 00"
Manuscrit
Terribilis est... Frühlingsnacht (2003)
für Chor a capella
Texte: Martin Wettstein
Durée: 7' 00"
Manuscrit
Viderunt omnes... Die Fliegen (2003)
für Chor a capella
Text vom Komponisten.
Durée: 10' 00"
Manuscrit
Requiem aeternam... Traumzeit (2003)
für Chor a capella
Text vom Komponisten.
Durée: 7' 00"
Manuscrit
Schwarzes Feuer (2003)
für Bassetthorn-Trio
Durée: 13' 00"
Manuscrit
Die Elemente (2004)
für gemischten Chor, Farblichtflügel und Klavier
Texte: Edward Mörike
Durée: 40' 00"
Manuscrit
IKARUS (2004)
für grosses Orchester 2,2,2,2 - 4,2,2,0 - Pk, Schlgz, Mar, Hfe- Str)
Durée: 20' 00"
Manuscrit
Kadenz zu György Ligetis Violinkonzert (2004)
für Violine
Durée: 3' 00"
Manuscrit
Das fliessende Licht der Gottheit (2004)
für Sopran und Klavier
Texte: Mechthild von Magdeburg
4 Lieder.
Durée: 6' 00"
Manuscrit
Fünf mystische Tänze (2004)
für Klaviertrio
Durée: 28' 00"
Manuscrit
Flötenkonzert (2005)
für Flöte und Orchester (0,2,0,0 - 2,0,0,0 - Str)
Geschrieben für Dieter Flury.
Speziell geschrieben für Amateur-Streichorchester mit Profi-Bläsern und -Solist.
Durée: 12' 00"
Manuscrit
Die Spur des Ochsen (2007)
für gemischten Chor und Ensemble (Fl,Sax / Klav,Org / Hackbrett / Schlagzeug)
Texte: Mechthild von Magdeburg, Dante Alighieri
Durée: 12' 00"
Manuscrit
Nachts, zwischen zwei und drei (2009)
für Sopran solo und Streichorchester (6,6,6,6,1)
Texte: Tim Krohn
Durée: 14' 00"
Manuscrit
Mozarts Nachtmahr (2010)
Zeitreise 1
für kleines Orchester (1,1,0,1 - 2,0,0,0 - 4,4,3,3,1)
Durée: 10' 00"
Manuscrit
Delphi (2011)
für gemischen Chor, Flöte, Klarinette, Schlagzeug, Streichtrio, Elektronik
Texte: Martin Wettstein
Durée: 15' 00"
Manuscrit
Lokomotive Typ DN – 2003 (2011)
für Klavier
Durée: 3' 00"
Manuscrit
Stuxnet – der Wurm (2011)
für 4 Klaviere (Flügel)
Durée: 10' 00"
Manuscrit
Ping-Pong (2011)
für Klaviertrio, Trompete und Sprecherin
Texte: Hans Magnus Enzensberger
Durée: 23' 00"
Manuscrit