"Sils", op. 1 (1975)
Instrumentation: for piano
Duration: 12' 00"
edition gravis Musikverlag
Piano quartet, op. 2 (1975-1976)
Duration: 12' 00"
edition gravis Musikverlag
"Siegel", op. 3 (1976)
Instrumentation: for wind ensemble, percussion and piano (pic.Ebcl.cl.bcl.cbn/tpt-d.tpt-c.tbn/4perc)
Inspired by the lectures of Albrecht Fabers ‘Laut- und Gebärdensprache bei Insekten’ (Phonetic and Gestural Language of Insects), Stuttgart, 1953.
Duration: 23' 00"
edition gravis Musikverlag
"Kölner Messe", (Mass of Cologne) op. 4 (1976)
Instrumentation: for electronic tape, mixed choir and boy's choir
Duration: 24' 00"
edition gravis Musikverlag
"Die Atmer der Lydia", (The Sighing of Lydia) Transcomposition for Orchestra, op. 5 (1979-1980)
Instrumentation: (2pic.2(afl).2.ca.Ebcl.2.bcl.2.cbn/4.2.2.0/6perc/12.12.8.8.4)
Duration: 24' 00"
edition gravis Musikverlag
"Im Dschungel. Ehrung für Rousseau den Zöllner" (In the jungle. Tribute to the Custom Officer Rousseau) op. 6 (1981-1982)
Instrumentation: for large orchestra (5(2afl, 3-5picc).3(obda).ca.3(2+3Ebcl).bcl.2.cbn/6(incl.2BbWtba+2Wtba-F).3.Ebbtpt.3.cbtba.3sax/hp/6perc/12.12.8.8.8(incl. 2 5-stringed db))
Duration: 30' 00"
edition gravis Musikverlag
String quartet, op. 7 (1982)
Duration: 13' 00"
edition gravis Musikverlag
Arbeitslieder (work songs), op. 8 (1983-1984)
Instrumentation: for tenor, 4 falsetto basses, mixed choir, piano (with amplification) and wind quintet
Duration: 27' 00"
edition gravis Musikverlag
1st. Piano Concerto, op. 9 (1984-1985)
Instrumentation: (solo-pf; pic.3(3pic).2.ca.2.Ebcl.bcl.2.cbn/2.2.tpt-D.Ebbtpt.3(3.btbn).1/4perc/amppf.eorg/12.12.8.8.6(2 5-stringed db))
Duration: 24' 00"
edition gravis Musikverlag
"Solde. Lecture d'après Lautréamont", op. 10 (1985-1986)
Instrumentation: for solo voices, choir and percussion
Texts: Lautréamont
‘Solde. Lecture d’après Lautréamont’, op. 10a
‘Ausverkauf. Lesung nach Lautréamont’, op. 10b
Duration: 17' 00"
edition gravis Musikverlag
2 Nocturnes, op. 11 (1986)
Instrumentation: for piano and orchestra (2(2pic).2(2ca).2.2/2.0.0.0/str(or a simple score for wind), string quartet)
Free distribution of additional instruments such as: Electronic sirens, two pairs of claves, fixed crotal, guiro and temple block.
Sponsored by the SME Lucerne.
Duration: 15' 00"
edition gravis Musikverlag
"Jahreszeiten" (The Seasons), op. 12 (1988-1989)
Instrumentation: for piano and small orchestra (2(pic:bfl).3.(2ca.3heckelphone).3(2Ebcl.3Bcl+cbcl).1.cbn/2.2.2(1btbn).0/2-3perc/pf(a quarter-tone lower)pf.cel.3.3.3.1(5-strings))
Duration: 29' 00"
edition gravis Musikverlag
Joyce-Fantasia, op. 13 (1990-1991)
Instrumentation: for soprano, choir, two pianos and an harmonium
Texts: James Joyce
op. 13a: Deutsche Fassung op. 13b: English version
Duration: 40' 00"
edition gravis Musikverlag
"Istanbul", op. 14 (1992-1993)
Instrumentation: for piano, soprano, bass, choir and orchestra (2 pic.2.2.aob.ca.2. Ebcl.bcl.2.cbn/4.2.2.0/2hp.baroquehp/4perc/str)
'Istanbul', six extracts for Soprano, Bass and a-cappella choir 'Istanbul', three extracts for piano or synthesizer.
edition gravis Musikverlag
Gartmann, Thomas: Re-komponierte Welten - Christoph Delz' "Siegel" op. 3 (1976), in:
Entre Denges et Denezy...", Dokumente zur Schweizer Musikgeschichte 1900-2000, hrsg. von Ulrich Mosch, Mainz 2000, S. 311-318
Brotbeck, Roman: Zwischen Transkomposition und Zitat. Zum Komponieren von Christoph Delz, in:
Christoph Delz (1950–1993), hrsg. von Udo Rauchfleisch, Bad Schwalbach 1998, S. 100–116
Sackmann, Dominik: "Am Ende von Sackgassen bedeutet das Einlegen des Rückwärtsganges eben nicht nur Regression.", in:
Christoph Delz (1950-1993), edition gravis, Bad Schwalbach 1998, S. 122-139
Brotbeck, Roman: Musikliterarisches Konglomerat. "Instanbul" von Christoph Delz, in:
Dissonanz, Nr. 49 (August 1996) 49 (1996), S. 33 [
Internet]
Brotbeck, Roman: Zwischen Transkomposition und Zitat. Zum Komponieren von Christoph Delz, in:
Dissonanz 48 (1995)
Gartmann, Thomas: Böser Umgang mit der Tradition. Im Gespräch mit Christoph Delz, in:
MusikTexte 51 (1993), S. 15