Toutes les personnes:

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Y
Z

 

Grossenbacher Bernardo

(11. 10. 1942)

Grossenbacher Bernardo
Polygonstrasse 1
CH-3014 Bern (BE)
Schweiz

Tel: +41 (0)31 331 48 73

www.bernardo-grossenbacher.com



Genre: Musique Classique
Activités: Compositeurs/Compositrices, Interprètes
Biographie
* 11. 10. 1942.

- Born in Bern
- Seminar Muristalden, Bern
- Conservatory Biel
- Teacher's diploma for organ under the tutelage of Herman Engel (with distinction)
- Four years training as a conductor under Dr. Ewald Körner, Bern, Jost Meier, Basel and Helmuth Rilling, Stuttgart
- In connection with the conductor training: double bass with Béla Szedlàk, trumpet with E. Gartmann, percussion with H. Urabl
- Voice under Ruth Pache, Arthur Loosli and Rosmarie Meister
- Study of microtonal music at the New England Conservatory Boston under Joe Maneri; Third Stream at the Gunther Schullers Institute, Boston
- Jazz pianist at the age of 17 and 18 at the International Jazz Festival, Zurich
- Initial positions as organist at various protestant churches, later a director of catholic church choirs
- Founding of the Thun College Choirs; 20 year occupation therewith
- Founding of the University of Bern Choir; 10 years occupation therewith
- Guest courses in conducting at the NEC in Boston; (exits from the teaching profession in 1997). Course for microtonal music, courses for concept improvisation, course for arrangement and composition.


Liste des oeuvres
Berner Totentanz

Instrumentation: für Bariton, Chor und Orgel

Texte: Niklaus Manuel Deutsch

Chor räumlich getrennt.

Durée: 5' 00"
Manuscrit
Coeli et Terra

Instrumentation: für Soli (SATB), Blechbläser (0,4,3,1), Schlagzeug(2) und Orgel

Zwei räumlich getrennte Gruppen.
Texte: Ernst Jandl, Bibel, Requiem.


Durée: 12' 00"
Manuscrit
Concert

Instrumentation: pour Contrebasse et Orchestre de chambre (0,0,0,0 - 0,0,0,0 - Pno, Schlgz - Str (ohne Va)

Für fortgeschrittene Jugendliche.

Durée: 13' 00"
Manuscrit
Danse pour Marimba

Durée: 3' 00"
Manuscrit
Everything is Broken

Instrumentation: für Flöte (B-Fl), Oboe (Engl-Hn), Klarinette (B-Klar), Violine, Viola, Violoncello, Kontrabass, Keyboard und Schlagzeug

Transponierende Skalen aus 5. und zum Teil 6. Oktave der Naturtonreihe.

Durée: 15' 00"
Manuscrit
In G / Fusion

Instrumentation: für Violine und Orgel (oder Bandoneon)

Der 2.Satz (Fusion = Tango) ist nicht mikrotonal.

Durée: 10' 00"
Manuscrit
JADA

Instrumentation: für Soli (STBar), Chor, Klavier vierhändig und 5 Schlagzeuger

Texte: Ernst Jandl und Dadaisten.

Durée: 18' 00"
Manuscrit
Microtonal Steps

Instrumentation: für Sopransolo, 3 Flöten, Violine/Viola, Bass, Gitarre und Klavier

Durée: 18' 00"
Manuscrit
Perpetuum mobile

Instrumentation: für Streichquartett

Durée: 3' 30"
Manuscrit
Pianoforte

Durée: 16' 00"
Manuscrit
Sound Machine

Instrumentation: für Klavier

Mittelstufe ab 10 Jahren, für Preisträgerkonzert SMTV, CH.

Durée: 10' 00"
Manuscrit
The Rolling Bass

Instrumentation: für Bass und Klavier (einige auch mit Schlagzeug)

Progressiv für Anfänger bis zu Fortgeschrittenen.
11 in sich geschlossene Werke.

Durée: 42' 00"
Manuscrit
Porgy and Bess (George Gershwin)
Arrangement

Instrumentation: für Soli, Chor, 2 Klaviere, Bass und Schlagzeug

Durée: 2h 30' 00"
Manuscrit
Repertoire
Johann Sebastian Bach: Weihnachtsoratorium
Johann Sebastian Bach: Johannespassion
Leonard Bernstein: Chichester Psalms
Georges Bizet: Carmen
Dave Brubeck: The Light in the Wilderness
Jean Daetwyler: Haslikantate
Jean Daetwyler: Danses
Maurice Duruflé: Requiem
Antonin Dvorak: Stabat Mater
César Franck: Psaume 150
Bernardo Grossenbacher: Berner Totentanz für Bariton, Chor und Orgel
Bernardo Grossenbacher: Coeli et Terra für Soli (SATB), Blechbläser (0,4,3,1), Schlagzeug(2) und Orgel
Bernardo Grossenbacher: JADA für Soli (STBar), Chor, Klavier vierhändig und 5 Schlagzeuger
Bernardo Grossenbacher: Porgy and Bess (George Gershwin) für Soli, Chor, 2 Klaviere, Bass und Schlagzeug
Joseph Haydn: Die Schöpfung
Arthur Honegger: Le Roi David, H. 37 A pour nombreux rôles parlés (acteurs), soprano, contralto, ténor, choeur (SATB), choeur d'hommes et orchestre (2(picc),1(cor-ang),2(cl-b),1 - 1,2,1,0 - cél, pno, harm, timb, cymb, tamb, gr-c, gong, tambourin - cb (vcl ad lib.)
Arthur Honegger: La Danse des Morts, H. 131 pour récitant, soprano, contralto, baryton, choeur mixte (SATB) et orchestre (2 (picc),2 (cor-ang),2,2 - 2,2,2,0 - timb(4) - trgl, tam-tam, cymb, tamb, gr-c, crécelle, wood-bloc - pno, org - cordes)
Georg Friedrich Händel: Acis and Galathea
Georg Friedrich Händel: Messiah
Georg Friedrich Händel: Saul
Bohuslav Martinu: Gilgamesh-Epos
Carl Orff: Carmina Burana
Giacomo Puccini: Missa di Gloria
Igor Stravinskij: Les Noces
Igor Stravinskij: L'Histoire du soldat
Antonio Vivaldi: Gloria