Toutes les personnes:

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Y
Z

 

Rusconi Michèle

(18. 03. 1960)

Rusconi Michèle
Rusconi Michèle
Oetlingerstrasse 169
CH-4057 Basel (BS)
Schweiz

Tel: 141 (0)61 683 29 73
Mobile: +41 (0)76 222 65 04

www.mrusconi.ch

 

Genre: Musique Classique
Activités: Compositeurs/Compositrices, Interprètes
Biographie
* 18. 03. 1960.

Michèle Rusconi dealt with many different types of music and lived in various
countries and continents.
1979 she was a member of the Gamelan orchestra in Basel. Two years later and already a student at Berklee College of Music, Boston, USA, where she majored in Jazz piano, she travelled to Bali for several months to study Grantang and Joged Bumbung (bamboo instruments).
From 1983-87 she lived in Madrid, played with Jazz ensembles, Rock bands and Flamenco singers.
In 1988 she moved to New York. She lived many years in Harlem, studied at City College with Ron Carter and learned with pianists Kenny Baron and Ronnie Matthews. She founded Jazz bands, played a lot of Salsa and Merengue and travelled twice to Haiti to play and study Compas, the traditional music of Haiti.
After living two years in Malysia, she returned to New York and got her BA in performing arts. David del Tredici from Juilliard School of Music became her teacher in composition.
Since 2000 she again lives in Switzerland. In 2003 she received her MA in composition at the Musikhochschule Freiburg where she had studied composition with Matthias Spahlinger and electronics with Mesias Maiguashca.
Michèle Rusconiʼs music has been performed and commissioned by many ensembles in Europe and America: by the Pellegrini Quartett, by the Ensembles Aventure, Phoenix, Antipoden, The New Juilliard Ensemble, Bugallo/Williams Duo, Camilla Hoitenga and many others.
Pieces for tape have been produced in her home studio.
Michèle Rusconi lives in Basel, Switzerland.


Liste des oeuvres
short cuts (2000)

Instrumentation: für Posaune und Harfe

Durée: 10' 00"
Manuscrit
3630 (2001)

Instrumentation: für Ensemble (1,1,1,1 - 1,1,1,0 - Klav, Schlgz - 1,1,1,1) und wood block

Durée: 19' 00"
Manuscrit
TILT (2001)
Tonbandstück

Instrumentation: für 8 Lautsprecher

Durée: 7' 30"
Manuscrit
warm up (2002)

Instrumentation: für Klavier und Perkussion

Durée: 9' 00"
Manuscrit
Rasmunsen (2002)
Hörspiel

Durée: 11' 45"
Manuscrit
goooool! (2003)

Instrumentation: für Klavier und Tonband

Durée: 11' 20"
Manuscrit
el conejo metalico (2003)

Instrumentation: für Schlagzeug, Tonband und Video

Durée: 10' 00"
Manuscrit
lickety split (2004)

Instrumentation: für Tonband

Durée: 8' 45"
Manuscrit
aus-lo-ten (2004)

Instrumentation: für Posaune, Harfe und Tonband

Durée: 14' 30"
Manuscrit
la mala mordida (2005)
Installation

Instrumentation: für 5 Lautsprecher

Manuscrit
ein dynosaurier auf dem äschenplatz (2005)
Videovertonung

Durée: 1' 00"
Manuscrit
nix wie weg (2005)

Instrumentation: für Tenorblockflöte

Durée: 10' 00"
Manuscrit
transgresion (2006)
eine audiovisuelle Rauminstallation

Zusammenarbeit mit Videokünstler Carlos Poete.

Manuscrit
sin embargo (2006)

Instrumentation: für Akkordeon

Durée: 7' 45"
Manuscrit
exteriorizando intimidades (2006)
Installation

Zusammenarbeit mit Carlos Poete.

Manuscrit
no risk no fun (2007)

Instrumentation: für Trompete und Perkussion

Durée: 10' 00"
Manuscrit
Membran (2007)
Rauminstallation

Instrumentation: für 5 Lautsprecher

Manuscrit
Dissoziationen (2008)

Instrumentation: für Klarinette, Fagott, Horn, 2 Geigen, Bratsche, Cello, Kontrabass

Durée: 15' 00"
Manuscrit
ratafià (2008)

Instrumentation: für Streichquartett

Durée: 11' 00"
Manuscrit
Entgiftung ALAT (GPT) 57 U/1 (2008)

Instrumentation: für Flöte, Oboe, Klarinette, Schlagzeug, Klavier, Geige, Bratsche, Cello (oder Kontrabass)

Durée: 7' 30"
Manuscrit
a bit of bungling on the battlefield (2008)

Instrumentation: für Klaviertrio

Durée: 10' 30"
Manuscrit
Amygdala (2009)

Instrumentation: für Flöte, Oboe, Klarinette, Fagott, Horn, Trompete, Klavier, Geige, Bratsche, Cello, Kontrabass

Durée: 9' 00"
Manuscrit
Buda-morph (2009)

Instrumentation: für 2 Geigen, Bratsche, Cello, Kontrabass

Durée: 8' 00"
Manuscrit
Buda-morph 14 (2009)

Instrumentation: für 8 Geigen, 3 Bratschen, 2 Celli, Kontrabass

Durée: 8' 00"
Manuscrit
Broyer du noir + salt peanuts (2009)

Instrumentation: für Flöte, Klarinette, Klavier und Cello

Durée: 10' 00"
Manuscrit
letʼs cut our losses and go home (2010)

Instrumentation: für Flöte, Oboe, Klarinette, Fagott, Horn, Trompete, Posaune, Kontrabass

Durée: 9' 00"
Manuscrit
NOMOLL I (2010)

Instrumentation: für 2 präparierte Klaviere

Durée: 7' 30"
Manuscrit
NOMOLL II (2010)

Instrumentation: für 2 Klaviere

Durée: 7' 30"
Manuscrit
el leon que mas cicatrices tiene es el jefe (2010)

Instrumentation: für 2 Harfen

Durée: 9' 00"
Manuscrit
untitled (2011)

Instrumentation: für Flöte, Perkussion und Harfe

Durée: 7' 00"
Manuscrit
postumi (2011)

Instrumentation: für Streichquartett

Durée: 7' 30"
Manuscrit
opinions only (2011)

Instrumentation: für Flöte, Klarinette, Trompete, Posaune, Schlagzeug, Harfe, Akkordeon, Geige, Kontrabass

Durée: 10' 30"
Manuscrit
on a whim (2012)

Instrumentation: für Solo Geige oder Solo Schlagzeug oder zwei Schlagzeuger oder Solo Oboe oder Solo Harfe oder Solo Flöte oder Solo Bratsche oder Solo Tuba

Durée: 4' 00"
Manuscrit
merry at breakfast-dead by noon (2012)

Instrumentation: für Flöte, Perkussion, Cello

Durée: 9' 00"
Manuscrit
whims+attitudes (2012)

Instrumentation: für solo Harfe

Durée: 7' 00"
Manuscrit